AUTTAJANA JA KUUNTELIJANA

Diakoniatyössä tarvitaan apukäsiä ja -jalkoja. Saaressa asuu monenlaisen henkisen ja aineellisen avun tarpeessa olevia: ikäihmisiä, työttömiä, vaikeuksissa olevia lapsiperheitä. Voit olla ulkoiluseurana yksinäiselle, kauppakassin kantajana vanhukselle...ota yhteyttä diakoniatyöntekijään ja ilmoittaudu mukaan puuhaan, jossa antamisen kautta saa myös itselleen arvokasta pääomaa.

Suomen sairaaloissa työskentelee yli sata sairaalapappia. Potilaat ja heidän läheisensä sekä sairaalan työntekijät voivat keskustella luottamuksellisesi sairaalapapin kanssa.

Kirkon työntekijät sairaiden rinnalla

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

TOIMINTAA ERITYISRYHMILLE

Seurakunta järjestää yhteistyössä eri toimijoiden kanssa virikkeellistä kerhotoimintaa, mm. mielenterveyskuntoutujille, omaishoitajille, ikäihmisille ja lapsiperheille. Yhteistyökumppaneina ovat kunta ja eri järjestöt. Toiminnasta tiedotetaan säännöllisesti kaikilla seurakunnan ilmoituskanavilla ja tarkempia tietoja voi kysyä työntekijöiltä.

Lammaspaimen

Seurakunnan diakoniatyö tarjoaa apua taloudellisissa vaikeuksissa oleville