Sählyä yhteisvastuun hyväksi keväisin koulun liikuntahallissa

RIPPIKOULU

Hailuodon rippikouluikäluokat ovat pieniä ja rippikoulu on kotoista. Rippikoulu aloitetaan adventtina ja se päättyy seuraavana kesänä konfirmaatioon, joka on yleensä viikkoa ennen juhannusta. Jos ryhmäkoko on alle viisi, käydään rippikoulua yhteistyössä mantereen seurakuntien kanssa.

Hailuodon seurakunnan rippikoulussa osallistutaan aktiivisesti seurakunnan toimintaan. Talvijaksolla palvellaan suntion apulaisina jumalanpalveluksissa. Rippikoululaiset avustavat yhteisvastuukerääjinä ja itsenäisyyspäivän juhlissa kahvin kaatajina. Lisäksi tutustutaan kirkon historiaan ja nykypäivään. Kevään ja kesän tullessa istutetaan yhdessä sankarihautojen kukat, ulkoilutetaan vanhuksia ja opiskellaan kristinuskon perusteita. Välillä virkistytään Kirkonmäen 12-väyläisellä frisbeegolfradalla tai pinkaistaan pallon perään.

Pitempää leirijaksoa ei seurakunnassa nykyään järjestetä ikäluokkien pienen koon vuoksi. Sen sijaan teemme päiväretken Marjaniemeen ja teemme yhden yön kestävän retken jonnekin saaressa.

Rippikoululaisten on myös mahdollista osallistua mantereella toisen seurakunnan tai kristillisen järjestön rippikoulun  leirijaksolle. Tällöin Hailuodon rippikoululaiset osallistuvat myös kyseisen tahon järjestämään konfirmaatioon muun leiriryhmän mukana.

Vuoden 2023 rippikoulu alkoi 20.11.2022. Talvijakson jälkeen on kesällä opetusjakso 13.-16.6. ja konfirmaatio järjestetään Hailuodon kirkossa sunnuntaina 18.6. klo 10.

Alttarin äärellä
Konfirmaatio Hailuodon kirkossa