Seurakunta tekee haudanhoitosopimuksia

Seurakunnalta voi tilata haudanhoidon vuodeksi tai viideksi vuodeksi kerrallaan. Sopimuksia tehdään vuosittain toukokuun loppuun mennessä, jonka jälkeen hoitokausi käynnistyy kukkien hankinnalla. Hoito käsittää kukkien istutuksen ja kastelun sekä haudan siistinä pidon kesäkauden ajan. Myös kastelusopimuksia tehdään. Kastelusopimus tarkoittaa, että omainen istuttaa kukat ja seurakunta huolehtii niiden kunnosta ja haudan siisteydestä.

Haudalle voidaan istuttaa yksi tai kaksi kukkaa, sopimuksen mukaan. Istutettavat kukat valitaan sekä kestävyyden että näyttävyyden mukaan. Kastelusopimuksen ollessa kyseessä omaiselle ilmoitetaan, mikäli kukkia joudutaan uusimaan.

Hinnasto 2020:

Kasteluhoito 35 e/vuosi

Hoito yhdellä kukalla 70 e/vuosi

Hoito kahdella kukalla 90 e/vuosi

Viiden vuoden hoitosopimuksen hinta on yhden vuoden hoitohinta kerrottuna viidellä.

Mon May 11 17:59:00 EEST 2020